Sunday, August 1, 2010

Jungfruresan...

Nu har jag provkort min nya cykel och jag maste saga att den ar inte alls sa dar obekvam som jag trodde! Jag hade fatt for mig att jag skulle kanna min som en dubbelvikt macka med kramp i rygg och ont i rumpan men sa var inte fallet...

I fredags kvall cyklade vi en mil och det tog allt sin lilla tid. Jag forsokte lara mi hur man ska vaxla, svart spak pa vanster sida gor att man hoppar ner pa lilla ringen i fram och det blir lattare. Silverspaken pa vanster sida gor tvartom, man hoppar upp pa den stora ringen i fram och det blir tyngre. Pa hoger sida gor den svarta spaken att man hoppar ner till en mindre ring, och det blir tyngre, och silverspaken att man hoppar upp en ring och det blir lattare. Tva ringar i fram och nio i bak, lite smakomplicerad for min hjarna innan jag fick in snitsen..

Igar cyklade vi en runda pa fem mil och for att inte gora det alltfor komplicerat korde vi samma runda idag. bada rundorna avslutades inne i stan dar vi frossade i brod, ost och frukt fran 'Market House' :)

Mycket nojd med min nya cykel och ett battre alternativ att trana nar det ar sa har varmt ute!

Tack for alla bidrag ni har satt in till mig, snart uppe i hela 2000 kr!

No comments:

Post a Comment